Nyt mä sen keksin. Mä tarviin siivoojan. Siten mä voin keskittyä minulle tärkeisin asioihin, kuten laiskotteluun, haaveilemiseen, musiikin kunteluun, kirjoittamiseen, sisustamiseen ja läheisteni kanssa seurustelemiseen. Minusta on vaan yksinkertaisesti sula mahdottomuus kaiken tuon edellä mainitun lisäksi keretä siivota. Niin, ja käydä töissä.

Paitsi että sen siivoojan palkkaamiseen tarvitaan rahaa. Eikä 410 € kuussa oikein riitä. Tai viimeiset 7 kuukautta saamani 370 € :n sairauspäiväraha. Silloinkaan, kun tein kunnalle ihan oikista työtä 1,5 vuotta, ei siivoojaan oikein ollut varaa. Palkka kun oli ruhtinaalliset 8 € päivässä. Jostainhan kunnan pitää säästää. Siispä järjen riemuvoittona teetetäänkin laman aiheuttamat sosiaalipuolen ruuhkat "kasieurolaisilla". Mutta siis, ei siivoojaa.

Nyt siis olisi työpaikka hakusessa. Jokin kevyt kenttätyö. Ja hyvä palkka. Mutta epäilen, että mahtaakohan täältä kotinurkilta löytyä sellaista pientä puolipäiväistä toimistonhoitajan paikkaa, josta maksettaisiin pari tonnia kuussa ? Kuvittelenko mä nyt olevani joku eliittirouva, vai ihan vaan äijä, joka ei pidä kotitöistä?

Mieleen tulee yhtä kirjoittajakurssia vetäneen kirjailijan sanat, että mä kirjoitan miesmäisesti. Samoin kun käydessäni yhdellä kiinalaiseen lääketieteeseen perehtyneellä ennustajalla, hän sanoi minulla olevan Jingit ja Jangit pahasti epätasapainossa. Siis että se naispuolinen (kumpi se noista nyt onkaan) on pahasti alakynnessä. Hitto, nyt alkaa pelottaan. Viikset mulla jo kasvaakin, mutta jos muita kasseja kuin Prisman muovikassit rupee heiluun muualla kuin oikeassa tai vasemmassa kädessä, on peli menetetty.

Siispä, taidan koettaa pärjätä ilman siivoojaa ja luottaa tilapäisiin mielenhäiriöihin, jotka joskus saavat minut tarttumaan imuriin. Ellei sitten yksi villeimmistä fantasioistani joskus toteudu. Ajattele. Ovista ja ikunoista tunkeutuu Mies. Isolla ämmällä. Ja se vie tätiltä jalat alta. Sillä on hyvä itsetunto ja se rakastaa siivoamista. Ja mua ja mun jokaista ylikiloani.

Lienee kuitenkin  realistisempaa koettaa löytää se työpaikka, ja palkata sitten se siivooja.